Merhabalar TC ailesi. Üçüncü geliştirici günlüğüme hoş geldiniz.
Bu geliştirici günlüğünde yeni binek sistemimizi, bilgi kutucuklarını (item, beceri vb. üzerine geldiğinizde çıkan ufak bilgi ekranı, tooltip) ve ekipman taş soketleri hakkında konuşacağız, başlayalım!
Eski binek sisteminde binekler çok sığ kalıyor ve özelleştirme yapılamıyor. Ve yıllardan beri de bu oyunu oynadığımız için her şeyin nerede olduğunu ve nasıl olduğunu tam olarak biliyoruz ve eskiden hissettiğimiz gibi keşfetme duygusu veya heyecan maalesef kalmıyor. Birkaç ay önce bu konu hakkında uzunca düşündüm, diğer MMORPG’lerin yaptığı mekaniklere baktım, bol bol diğer oyunların mekaniklerini okudum ve binek ve at sistemini sıfırdan yazmaya karar verdim.
Yeni karakter oluşturup oyuna girdiğinizde Seyis Yong-sun’dan bir davet alacaksınız. Seyis’e gittiğiniz zaman binicilik becerisini aktive edeceksiniz ve çağırma mührünü teslim alacaksınız. Çağırma mührü otomatik olarak envanterinizdeki binicilik mührü boşluğuna giyilecek ve atınıza bineceksiniz.
At Çağırma Becerisi tamamen kaldırıldı ve onun yerine genel ‘Binicilik’ becerisi eklendi. Binicilik beceriniz gelecekte bineceğiniz özel binekler ve kendi kişisel at bineğiniz için bir seviye belirleme metodu olacak. Binicilik beceriniz aynı saldırı becerileriniz gibi 1’den 40’a kadar geliştirebilecek. Binicilik becerisini genel olarak tüm canavarlardan şansınıza göre düşebilecek olan ‘Ata Binme Kılavuzu’ ile geliştireceksiniz.
Binicilik becerinizi yükselttikçe binicilik becerinizden alacağınız bir takım çok önemli etkiler olacak.
Bu örnekte binicilik becerim Perfect Master ve karakterim ‘’herhangi’’ bir bineğin üzerine bindiğinde 24 Hareket Hızı, +975 Max. HP, 60 Savunma ve 105 Saldırı Değeri alacak. Buradaki dikkat etmeniz nokta artık at binekleri size statü vermek yerine binicilik becerinizden gelen güçleri verecek. Bu beceriden gelen güçler ayrıca Beyaz Aslan gibi özel bineklere de uygulanacak, yani Binicilik beceriniz ne kadar yüksek olursa zaten etkileri olan özel bineklere de ek olarak etki verebileceksiniz.
Binicilik beceri seviyelerinizi 1-19, 21-29 ve 31-39 seviyelerini sadece kitap okuyarak geliştirebileceksiniz. Geri kalan 20., 30. ve 40. seviyelerde ise kitap okuma mümkün olmayacak. Bu binicilik seviyelerine ulaştığınızda Seyis Yong-sun ile konuşarak size vereceği orta-zor ve süreli görevleri tamamlayarak bu seviye limitlerini atlayacaksınız. Her bir master seviyesi için Seyis sizden iki tane görev tamamlamanızı isteyecek ve sizden birkaç adet At Madalyonu isteyecek. Bu görevlerin tamamı ‘Av Listeleri’ olacak. Oyunun çeşitli kısımlarında nadir olarak doğan örneğin; Cung-Mok, Goo-Pae gibi canavarları avlamanızı isteyecek. Örnek 20. Seviye (Normal -> Master) görevi:
Atınızı zırhlamak 30. Beceri seviyesinde sınavı tamamladıktan sonra, atınızı askeri yapmak ise sadece Perfect Master seviyesinde mümkün olacak. Yani, normal beceri: normal at, master beceri: normal at, grand master beceri: zırhlı at, perfect master: askeri at.
Bu görevlere başlamadan önce haritalarda keşif yapıp izleyeceğiniz rota oluşturmanız gerekecek ve görev başladığında örneğin hızlıca kanal değiştirip bu nadir canavarları avlamanız gerekecek. Her bir Master görevini tamamladığınızda Seyis sizin Binicilik becerinize uygun olarak size uygun mühürleri verecek. Perfect Master’a ulaşana kadar toplam tamamlamanız gereken 2+2+2 = 6 adet zorlu geçecek av göreviniz olacak. Bol şanslar!
Soldan Sağa:
Binicilik Beceri Kılavuzu (Okunduğunda bir adet dağıtılabilir binicilik beceri puanı sağlar.)
Ata Binme Kılavuzu (Okunduğunda binicilik becerini yükseltir.)
Normal At Mührü (Seyis tarafından tahsis edilmiş Normal türünde atını çağırmanı sağlayan mühür.)
Savaşçı At Mührü (Seyis tarafından tahsis edilmiş Savaşçı türünde atını çağırmanı sağlayan mühür.)
Askeri At Mührü (Seyis tarafından tahsis edilmiş Askeri türünde atını çağırmanı sağlayan mühür.)
Herhangi bir binek veya at mührünü envanterinizdeki boşluğa giydiğiniz zaman bineğiniz yanınızda sizi takip ederek gezecek. CTRL+G veya CTRL+H tuşları ile bineğinize binip inebileceksiniz. CTRL+B bineğinizi geri gönderir, CTRL+J bineğinizi çağırır. Binekler mini haritada gözükmez ve yoğun yerlerde karışıklık olmaması için bineklerin üzerine tıklayamazsınız veya hedef alamazsınız.
Binek mührünün üstüne geldiğinizde en alt kısımda ‘Binek Özellikleri’ sekmesi göreceksiniz. Binek türünde bineğinizin hangi tür olduğunu ve özelliklerini gösterir. Binek yemeği kısmında bineğinizin dayanıklılığını arttırmak için hangi tür yiyeceğe ihtiyacı olduğunu gösterir. Ve en son kısımda ise kaç saat dayanıklılığı kaldığını ve maksimum dayanıklılık süresini gösterir.
Bineklerinizin dayanıklılığı sadece üzerine bindiğiniz vakit düşer. Mevcut dayanıklılık sıfıra indiğinde binek üzerinizden sizi atar ve bineğinizi beslemeniz gerektiğini belirten bir mesaj alırsınız. Bineği beslemek için binek türüne uygun olan yiyeceklerden (Saman, Havuç ve Ginseng) herhangi birine bineğinizin sizi takip ederken sağ tıklamanız yeterli olacaktır. Her bir besleme işlemi bineğinizin dayanıklılığını %35 arttırır.
Eskiden olduğu gibi eğer atınız siz üzerindeyken dayanıklılığı sıfıra düşerse, atınızın seviyesine göre Kolay, Normal ve Zor maymun zindanı bitkileri ile atınızı canlandırmanız gerekecek.
Ek olarak belirtmekte fayda var, binek mühürlerinin dayanıklılığı mühür itemlerine göre hesaplanıyor fakat kendi atınızın dayanıklılığı karakterinize işliyor.
Elde edeceğiniz silah ve zırhların soketleri varsayılan şekilde kilitli olarak gelecek. Kırmızı Elmas kullanarak silah ve zırhlarınıza boş soketleri açıp ardından taş eklemeniz mümkün olacak. Bazen düşük bir şans ile canavarlardan/metinlerden düşürdüğünüz silah ve zırhların bazı soketleri boş olarak gelebilir ve içleri tamamen boş, Kırık Taş veya boşluğuna göre birkaç adet rasgele taş olabilir.
Artık tüm nesnelerin efsunları, özellikleri, taşları ve diğer yeni gelen sistemlerimizin bazı özellikleri soldan sağa sekmeli şekilde kategorilendirilecek. Bu sistem üzerinde çok detaylı olarak daha sonraları konuşacağız çünkü sistemi sıfırdan tekrardan yazdım ve hoşunuza gideceğini düşündüğüm bir çok MMORPG’den örnekler alarak birkaç tane daha fazla özellik ekledim.
Bugünlük bu kadar, aşağıdan önerilerinizi ve düşüncelerinizi bana yazabilirsiniz, buraları her zaman okuyorum, umarım hoşunuza gitmiştir, yeni bir geliştirici günlüğünde görüşmek üzere!
How Do You Sleep At Night?
Bu geliştirici günlüğünde yeni binek sistemimizi, bilgi kutucuklarını (item, beceri vb. üzerine geldiğinizde çıkan ufak bilgi ekranı, tooltip) ve ekipman taş soketleri hakkında konuşacağız, başlayalım!
Binekler ve Atlar
Eski binek sisteminde binekler çok sığ kalıyor ve özelleştirme yapılamıyor. Ve yıllardan beri de bu oyunu oynadığımız için her şeyin nerede olduğunu ve nasıl olduğunu tam olarak biliyoruz ve eskiden hissettiğimiz gibi keşfetme duygusu veya heyecan maalesef kalmıyor. Birkaç ay önce bu konu hakkında uzunca düşündüm, diğer MMORPG’lerin yaptığı mekaniklere baktım, bol bol diğer oyunların mekaniklerini okudum ve binek ve at sistemini sıfırdan yazmaya karar verdim.
Ah demek sonunda buradasın, ben de seni bekliyordum. Krallığımız aramıza yeni katılan acemi savaşçılar için ücretsiz olarak bir at tahsil etme kararı aldı. Gerçekten zor zamanlardan geçiyoruz. Böyle durumlarda bir savaşçının en vazgeçilmez dostu tabii ki de onun bineğidir! Binek önemli! Atına düzgünce sahip çık ve onu beslemeyi sakın unutma. Eğer atını geliştirmek istersen tekrardan bana uğramalısın ve ne yapabileceğime bir bakarım.
- Seyis Yong-sun
Yeni karakter oluşturup oyuna girdiğinizde Seyis Yong-sun’dan bir davet alacaksınız. Seyis’e gittiğiniz zaman binicilik becerisini aktive edeceksiniz ve çağırma mührünü teslim alacaksınız. Çağırma mührü otomatik olarak envanterinizdeki binicilik mührü boşluğuna giyilecek ve atınıza bineceksiniz.
At Çağırma Becerisi tamamen kaldırıldı ve onun yerine genel ‘Binicilik’ becerisi eklendi. Binicilik beceriniz gelecekte bineceğiniz özel binekler ve kendi kişisel at bineğiniz için bir seviye belirleme metodu olacak. Binicilik beceriniz aynı saldırı becerileriniz gibi 1’den 40’a kadar geliştirebilecek. Binicilik becerisini genel olarak tüm canavarlardan şansınıza göre düşebilecek olan ‘Ata Binme Kılavuzu’ ile geliştireceksiniz.
1-19 | Normal Beceri |
20-29 | Master Beceri |
30-39 | Grand Master Beceri |
40 | Perfect Master Beceri |
Binicilik becerinizi yükselttikçe binicilik becerinizden alacağınız bir takım çok önemli etkiler olacak.
Bu örnekte binicilik becerim Perfect Master ve karakterim ‘’herhangi’’ bir bineğin üzerine bindiğinde 24 Hareket Hızı, +975 Max. HP, 60 Savunma ve 105 Saldırı Değeri alacak. Buradaki dikkat etmeniz nokta artık at binekleri size statü vermek yerine binicilik becerinizden gelen güçleri verecek. Bu beceriden gelen güçler ayrıca Beyaz Aslan gibi özel bineklere de uygulanacak, yani Binicilik beceriniz ne kadar yüksek olursa zaten etkileri olan özel bineklere de ek olarak etki verebileceksiniz.
Binicilik beceri seviyelerinizi 1-19, 21-29 ve 31-39 seviyelerini sadece kitap okuyarak geliştirebileceksiniz. Geri kalan 20., 30. ve 40. seviyelerde ise kitap okuma mümkün olmayacak. Bu binicilik seviyelerine ulaştığınızda Seyis Yong-sun ile konuşarak size vereceği orta-zor ve süreli görevleri tamamlayarak bu seviye limitlerini atlayacaksınız. Her bir master seviyesi için Seyis sizden iki tane görev tamamlamanızı isteyecek ve sizden birkaç adet At Madalyonu isteyecek. Bu görevlerin tamamı ‘Av Listeleri’ olacak. Oyunun çeşitli kısımlarında nadir olarak doğan örneğin; Cung-Mok, Goo-Pae gibi canavarları avlamanızı isteyecek. Örnek 20. Seviye (Normal -> Master) görevi:
Atınızı zırhlamak 30. Beceri seviyesinde sınavı tamamladıktan sonra, atınızı askeri yapmak ise sadece Perfect Master seviyesinde mümkün olacak. Yani, normal beceri: normal at, master beceri: normal at, grand master beceri: zırhlı at, perfect master: askeri at.
Bu görevlere başlamadan önce haritalarda keşif yapıp izleyeceğiniz rota oluşturmanız gerekecek ve görev başladığında örneğin hızlıca kanal değiştirip bu nadir canavarları avlamanız gerekecek. Her bir Master görevini tamamladığınızda Seyis sizin Binicilik becerinize uygun olarak size uygun mühürleri verecek. Perfect Master’a ulaşana kadar toplam tamamlamanız gereken 2+2+2 = 6 adet zorlu geçecek av göreviniz olacak. Bol şanslar!
Soldan Sağa:
Binicilik Beceri Kılavuzu (Okunduğunda bir adet dağıtılabilir binicilik beceri puanı sağlar.)
Ata Binme Kılavuzu (Okunduğunda binicilik becerini yükseltir.)
Normal At Mührü (Seyis tarafından tahsis edilmiş Normal türünde atını çağırmanı sağlayan mühür.)
Savaşçı At Mührü (Seyis tarafından tahsis edilmiş Savaşçı türünde atını çağırmanı sağlayan mühür.)
Askeri At Mührü (Seyis tarafından tahsis edilmiş Askeri türünde atını çağırmanı sağlayan mühür.)
Binek & At Dayanıklılığı (Stamina)
Herhangi bir binek veya at mührünü envanterinizdeki boşluğa giydiğiniz zaman bineğiniz yanınızda sizi takip ederek gezecek. CTRL+G veya CTRL+H tuşları ile bineğinize binip inebileceksiniz. CTRL+B bineğinizi geri gönderir, CTRL+J bineğinizi çağırır. Binekler mini haritada gözükmez ve yoğun yerlerde karışıklık olmaması için bineklerin üzerine tıklayamazsınız veya hedef alamazsınız.
Binek mührünün üstüne geldiğinizde en alt kısımda ‘Binek Özellikleri’ sekmesi göreceksiniz. Binek türünde bineğinizin hangi tür olduğunu ve özelliklerini gösterir. Binek yemeği kısmında bineğinizin dayanıklılığını arttırmak için hangi tür yiyeceğe ihtiyacı olduğunu gösterir. Ve en son kısımda ise kaç saat dayanıklılığı kaldığını ve maksimum dayanıklılık süresini gösterir.
Bineklerinizin dayanıklılığı sadece üzerine bindiğiniz vakit düşer. Mevcut dayanıklılık sıfıra indiğinde binek üzerinizden sizi atar ve bineğinizi beslemeniz gerektiğini belirten bir mesaj alırsınız. Bineği beslemek için binek türüne uygun olan yiyeceklerden (Saman, Havuç ve Ginseng) herhangi birine bineğinizin sizi takip ederken sağ tıklamanız yeterli olacaktır. Her bir besleme işlemi bineğinizin dayanıklılığını %35 arttırır.
Eskiden olduğu gibi eğer atınız siz üzerindeyken dayanıklılığı sıfıra düşerse, atınızın seviyesine göre Kolay, Normal ve Zor maymun zindanı bitkileri ile atınızı canlandırmanız gerekecek.
Ek olarak belirtmekte fayda var, binek mühürlerinin dayanıklılığı mühür itemlerine göre hesaplanıyor fakat kendi atınızın dayanıklılığı karakterinize işliyor.
Silah & Zırh Taş Soketleri
Elde edeceğiniz silah ve zırhların soketleri varsayılan şekilde kilitli olarak gelecek. Kırmızı Elmas kullanarak silah ve zırhlarınıza boş soketleri açıp ardından taş eklemeniz mümkün olacak. Bazen düşük bir şans ile canavarlardan/metinlerden düşürdüğünüz silah ve zırhların bazı soketleri boş olarak gelebilir ve içleri tamamen boş, Kırık Taş veya boşluğuna göre birkaç adet rasgele taş olabilir.
Yeni ToolTip Sistemi
Artık tüm nesnelerin efsunları, özellikleri, taşları ve diğer yeni gelen sistemlerimizin bazı özellikleri soldan sağa sekmeli şekilde kategorilendirilecek. Bu sistem üzerinde çok detaylı olarak daha sonraları konuşacağız çünkü sistemi sıfırdan tekrardan yazdım ve hoşunuza gideceğini düşündüğüm bir çok MMORPG’den örnekler alarak birkaç tane daha fazla özellik ekledim.
Kapanış
Bugünlük bu kadar, aşağıdan önerilerinizi ve düşüncelerinizi bana yazabilirsiniz, buraları her zaman okuyorum, umarım hoşunuza gitmiştir, yeni bir geliştirici günlüğünde görüşmek üzere!
How Do You Sleep At Night?
Son düzenleme: